La Gala de l’Esport corona l’atleta Carla Gimeno Masip com a millor esportista
22/06/2026
El Pavelló Poliesportiu es va estrenar com a nova seu de la Gala de l'Esport 2026 amb una resposta massiva del públic, que va superar les 600 persones. La vetlada va reconéixer l'esforç, la trajectòria i els valors de l'esport local en una cerimònia emotiva i participativa.
Benicarló va viure divendres una nit dedicada plenament a l'esport amb la celebració de la Gala de l'Esport 2026, que enguany va estrenar ubicació al Pavelló Poliesportiu amb una gran assistència de públic i un ambient festiu. L'acte va posar en valor la força del teixit esportiu local, la implicació de clubs, esportistes i entitats, així com el compromís intergeneracional amb l'activitat física.
El moment culminant de la Gala de l'Esport 2026 va ser el reconeixement a Carla Gimeno Masip, proclamada millor esportista de l'any en una categoria especialment competitiva amb fins a 11 nominacions. L'atleta, campiona d'Espanya absoluta en la prova de 1500 metres, va ser distingida per una temporada d'alt nivell que la consolida com una de les grans referències de l'atletisme local i estatal. El seu guardó va concentrar els principals aplaudiments de la nit i es va convertir en el símbol del talent, l'esforç i la projecció de l'esport de Benicarló.
El guardó a la millor trajectòria esportiva, entre vuit nominacions, va ser per a Pedro García Gómez (in memoriam) del Club Ajedrez Benicarló, en reconeixement a una vida vinculada a l'esport i a la formació.
El premi a la millor entitat esportiva, entre 31 candidatures locals, va ser per al Club Handbol Benicarló, que enguany celebra el seu 50é aniversari.
En l'àmbit de l'esport adaptat, els reconeixements van ser per a Bàsquet Lovers (equip de salut mental del Club Bàsquet Benicarló) i per a Erica Domínguez López del Club Petanca Bolas i Bochas, per l'organització del I Torneig Inclusiu.
El premi al millor equip va ser per al conjunt de 1a categoria del Club Mabel Benicarló, per la seua participació i resultats a la Lliga Iberdrola de gimnàstica artística.
Finalment, el premi Esport i Valors va recaure en la III edició del Trofeu Carxofa de Benicarló i la banyada popular solidària organitzada pel Club Natació Benicarló, per la seua contribució a l'esport amb impacte social.
Un dels moments més emotius de la nit va ser l'homenatge a les persones més veteranes en la participació en les activitats esportives municipals: Maria Saorin Navarro (89 anys) i Martín Vicente Palatsí Ramón (90 anys), símbol de constància i passió per l'esport al llarg de tota una vida.
També es va reconéixer la tasca de foment i impuls de l'esport local per part de l'empresa Maderas Sorlí, pel seu suport continu al desenvolupament esportiu del municipi.
Premis d'Excel·lència Esportiva
En la categoria Promesa, el primer premi va ser per a Alonso Escuder Pozo (or en el Campionat d'Espanya de natació de seleccions autonòmiques infantil/júnior en 4x100 lliures). El segon lloc va ser per a Irene Carrillo Arnau (Club Mabel Benicarló) i el tercer per a Júlia Medina Nicolás (Club Atletisme Baix Maestrat). Les mencions especials van ser per a Leire Lluch García (Club Mabel Benicarló) i Andrés Ortiz Albiol (Club Bàsquet Ilicitano d'Elx).
En la categoria Absoluta masculina, el primer premi va ser per a Pau Llorach Cornelles (Club Bàsquet Benicarló), seguit de Guillem Folla-Cisneros (Club Bàsquet Benicarló).
En la categoria Absoluta femenina, el primer lloc va ser per a Carla Gimeno Masip (Carla Gimeno Masip), seguida de Berta Marín Atencia i Paula Hernández Gómez, totes dues del Club Mabel Benicarló. També es van atorgar mencions especials a Amanda Bosch Rodarte.
Les mencions fora de concurs van reconéixer la tasca de dues nadadores del Club Natació Benicarló, tres integrants del Club Ajedrez Benicarló i l'equip prebenjamí 'D' del Benicarló Base Fútbol.